وبلاگ رسمی

یاسر اسدی ، گردشگر

به وبلاگ یاسر اسدی خوش آمدید

نکات سفر کوله گردی ( بگپکری)

 

بک پکر( Backpacker) یا کوله گرد به کسی گفته می‌شود که یک کوله پشتی بر‌می دارد تا با آن به سفر برود و از مبدا تا مقصد را با همان کوله طی می‌کند. به این نوع سفر، بگپکری(Backpacking) می گویند که شکلی از سفر مستقل و کم‌هزینه است که اغلب شامل حمل تمام وسایل مورد نیاز در کوله‌پشتی و اقامت در اقامتگاه‌های ارزان قیمت و استفاده ازحمل و نقل عمومی است. سفر با کوله پشتی این امکان را به شما میدهد که با گذاشتن کوله در پشت خود بتوانید مسیرهای ناهمواری که امکان کشیدن چمدان روی زمین وجود ندارد را براحتی طی کنید و تجارب خود را در سفر گسترش دهید. سفر قسمت مهمی از زندگی یک بگپکر را تشکیل میدهد. یک بگپکر روحیه ماجراجویی دارد واغلب کنجکاو، ریسک پذیر و انعطاف پذیر بوده و معمولا در طول سفر چیزهای سخت و شیرینی را تجربه می کند که بتواند با سبک زندگی در سفر و با فرهنگ یک منطقه و مردم محلی آن آشنا شود .

برای سفر با کوله پشتی توجه به یک سری نکات لازم و ضروری است که ما در اینجا به آن اشاره کرده ایم.

1.انتخاب کوله مناسب
یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه اندازه آن است. فقط این را بدانید هیچ یک از اندازه ها برتری نسبت به یکدیگر ندارند. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که کوله پشتی باید با بدن شما مناسب باشد و بهتر است کوله با کیفیت با برند معتبر حتی با قیمت بالاتر تهیه کنیم تا در سفر با آن احساس راحتی داشته باشیم. و همچنین بهتر است برای کوله های خود کاوری برای مراقبت از کوله در مقابل باران و آلودگی تهیه کنید.در مطلبی دیگر به نکات مربوط به خرید و نگهداری کوله میپردازیم.

جزیره لنکاوی مالزی

 

2.تمام داروهایی که ممکن است نیاز داشته باشید را در کوله قرار دهید
احتمال اینکه شما در سفر بیمار شوید وجود دارد. برای یک سردرد ساده یا معده درد یا مشکلات گوارشی اینکه براحتی هر دارویی را که نیاز دارید  را از کوله خود بردارید بسیار ساده تر از تلاش برای یافتن محل نزدیکترین داروخانه، بیرون کشیدن خود از رختخواب و یادگیری و تلفظ صحیح درد و داروی مورد نظرتان به اسپانیایی یا غیره خواهد بود. همینطور مقداری نمک برای شستشوی گلو در کوله خود داشته باشد که هنگام گلو درد بسیار موثر و مفید خواهد بود. انواع داروهای اولیه ای را که برای مقابله با هر بیماری به آنها اعتماد دارید، همراه داشته باشید. حتی اگر از آن استفاده نمی کنید، بهتر است که ایمن باشید تا بیمار.

جزیره زنگبار

 

2. قبل از شروع سفر نقشه های آفلاین منطقه ای که میخواهید به آن سفر کنید را دانلود کنید.

در این صورت حتی زمانی که اینترنت نداشته باشید برنامه های map به شما نشان میدهد که در چه موقعیتی قرار دارید و با خیال راحت میتوانید به محل اقامت خود برگردید.

شهر باگان مبانمار

3. برای محل اقامت استفاده از هاستل گزینه مناسبی است.

بهتر است از قبل شروع سفر هاستل مورد نظر را رزرو کنید تا بتوانید هزینه ها را بطور چشمگیری کاهش دهید و به هنگام رسیدن به مقصد با جمله تمام تختها رزرو شده است مواجه نشوید.

خیابان بائوباب ماداگاسکار

 

4. از سایتهای معتبر آی پی ایران را خریداری نمایید.

از آنجا که امکان استفاده از اپلیکیشنهای بانک و سایتهای ایرانی در خارج از ایران وجود ندارد میتوانید با نصب آی پی های ایران و فعال نمودن رمزهای اینترنتی، انتقالات بانکی خود و همچنین پرداخت اقساط یا قبوض های دیگر را براحتی انجام دهید .اگر مبلغ قابل توجهی در حسابهای خود دارید به بانک خود بگویید که به خارج از کشور می روید تا بانک شما اگر هر گونه تراکنش مشکوکی را ببیند، بلافاصله حساب شما را تعلیق  کند و سع کند با شما تماس بگیرد تا مشخص کند که آیا این تراکنش قانونی است یا خیر.

جزیره سبو فیلیپین

 

5. زیاد شبیه یک توریست به نظر نرسید.
ما اهداف آسانی هستیم، به خصوص برای سارقان. این افراد می توانند یک گردشگر را از یک مایل دورتر ببینند، بنابراین برای یک روز گشت شهری کوله خود را در محل اقامت خود قرار دهید و مدارک مهم و پول خود را در کیفهای کوچکی در زیر لباس خود قرار دهید تا قابل رویت و وسوسه انگیز برای سارقان نباشد. در نهایت، شما یک توریست هستید و همیشه باید آن را بپذیرید، اما آشکار نکردن آن می تواند تا حد زیادی شما را از دردسر دور کند.

شهر ساحلی مومباسا کنیا

6.تمام کمد لباس خود را در کوله خود قرار ندهید.
همه دوست دارند بین کفش‌های رسمی زیبا و کفش‌های غیررسمی یکی را انتخاب کنند، اما وقتی در سفر هستید، حمل همه این‌ها یک کابوس است. لباس های همه کاره که با هر چیزی ست می شود همراه داشته باشید. تاپ های ساده، شلوار جین و هر چیز مشکی بهترین دوستان شما خواهند بود. چون فضای محدودی دارید بنابراین چیزی که ممکن است فقط یک بار بپوشید با خود نیاورید. سعی کنید لباس‌هایی را بیاورید که می‌توانید چندین بار بپوشید که برای مناسبت‌های مختلف مناسب بوده و همینطور مد روز و کابردی است.

 

7. با توالت های عمومی معمولی آشنا شوید.
شما نمی توانید بگویید که هرگز گرفتار این موضوع نمی شوید. به خصوص در تعطیلات و در یک شهر خارجی. بنابراین بهتراست بدانید که برخی از توالت های عمومی که در اکثر شهرها به راحتی پیدا می شوند کجا هستند. به عنوان مثال، مراکز خرید همیشه دارای توالت عمومی هستند. لابی هتل ها نیز خوب است و در سطح بالاتری از مقیاس تمیزی توالت عمومی قرار دارد. در صورت نا امیدی از این دو مورد، می‌توانید مکان‌های فست فود را امتحان کنید، اما مراقب باشید که ممکن است تمیزترین مکان‌ها نباشند و برخی ممکن است هزینه کمی برای استفاده از آن‌ها دریافت کنند. دانستن این موارد می تواند جان شما (یا حداقل لباس زیر و حیثیت شما) را نجات دهد.

 

8.چند کیسه پلاستیکی همراه خود داشته باشید
هیچ چیز بدتر از این نیست که یک حوله خیس یا لباس خیس در کوله خود بگذارید یا به دنبال لباس زیر هستید و موردی که قبلا استفاده کردید دوباره انتخاب کنید. داشتن چند کیسه پلاستیکی که کمترین فضا را اشغال می کند، کاربردهای متعددی دارد و همیشه یک افزودنی مفید برای هر کوله ای است.

9.یک بودجه تقریبی از سفر خود تعیین کنید.
داشتن یک ایده تقریبی از میزان هزینه ای که دارید همیشه مفید است، اما پایبندی به یک بودجه سفت و سخت می تواند تمام لذت سفر را از بین ببرد. سفرهای خودجوش، ماجراجویی های هیجان انگیز، شام های شیک و مهمانی های آخر شب همه هزینه دارد و می توان از بعضی از آنها صرف نظر کرد ولی حواستان باشد برای صرفه جویی در هزینه، یک خاطره مادام العمر یا تجربه متحول کننده زندگی را از دست ندهید. برای آنها نمی توان قیمتی گذاشت و در واقع شما آن پولی را که به سختی بدست اورده این برای کسب تجربه های جدید پس انداز کردید و حالا می خواهید ازآن پس انداز استفاده کنید. به هر حال، بدانید که می‌خواهید برای چه چیزی خرج کنید، و به جای اینکه احساس گناه کنید، زمانی که بودجه خود را مصرف کردید آن را بپذیرید و لذتش را ببرید.

ژانگژیانگ چین

 

10. با وای فای عمومی رایج آشنا شوید.
امروزه میتوان از خرید سیم کارت صرفنظر کرد. هنگامی که در خیابانهای شهر هستید میتوانید از مراکزی که وای فای رایگان دارند استفاده کنید. اکثر فست فودها مانند مک دونالد، برگر کینگ و استارباکس وای فای رایگان دارند. همین امر در مورد اکثر مراکز خرید صدق می کند. H&M، Primark و Marks & Spencer نیز وای‌فای رایگان را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند، بنابراین می‌توانید در حالی که وانمود می‌کنید به لباس‌ها نگاه می‌کنید، در اینترنت گشت و گذار کنید.

 

مسیر دارالسلام به جزیره زنگبار با کشتی

 

11.تعداد زیادی عکس بگیرید.
ممکن است از سلفی گرفتنهای زاد خسته شوید و یا گاهی به نظر خودتان مضحک به نظر بیایید اما یک روز از خودتان برای آن تشکر خواهید کرد. هیچ چیز به اندازه نگاه کردن به خاطرات و یادآوری تمام لحظات عالی که گذرانده اید، لبخند به لبان شما نمی آورد. عکس‌های شما منحصربه ‌فردترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید داشته باشید. و یادگاری جاودانه از برخی از بهترین لحظات زندگی شما خواهند بود. البته، حسادت کردن تمام فالوورهای اینستاگرام شما نیز همیشه وجود دارد.

ارتش سفالی شیان چبن

 

12.کارهایی که دوست دارید در هر شهر انجام دهید یادداشت کنید.

چه یک برنامه ریز دقیق باشید و چه فردی که پایبند برنامه ریزی نیستید و روح آزادی دارید، همیشه خوب است که از بهترین چیزهایی که یک شهر ارائه می دهد اطلاعات داشته باشید. لیست جاذبه ها را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد، اما تنها فردی که می تواند لیستی کاملاً متناسب با شما و علایق شما ایجاد کند، خودِ شما هستید. خواه بازدید از موزه یا گالری، رفتن به پیاده روی یا شرکت در یک بازی ورزشی باشد، می‌توانید فهرستی از چیزهای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز ایجاد کنید که مطمئناً دوستشان دارید. با یک برنامه ریزی کوچک می توانید اطمینان حاصل کنید که هر شهر را با خاطرات شگفت انگیز و بدون پشیمانی ترک می کنید.

 

13.اصول فرهنگی مکان هایی که بازدید می کنید را بررسی کنید.
آداب و رسوم فرهنگی ممکن است برای بسیاری از مسافران ناآشنا باشد و هنگامی که در کشور دیگری مهمان هستید، مهم است که به فرهنگ آنها احترام بگذارید. انجام یک تحقیق کوچک در مورد انتظارات می تواند به شما کمک کند از توهین تصادفی به کسی جلوگیری کنید. چیزهایی مانند انعام دادن یا زباله ریختن، سیگار کشیدن یا تف کردن در ملاء عام آداب و رسومی است که در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی دارد و آگاهی از آنها می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

قبیله زنان گردن دراز شهر یانگشوی میانمار

 

14.برای کسب تجربه های بیشتر از مردم محلی پیشنهاد و مشورت بگیرید.
اگر تا به حال به فکر کارهایی هستید که باید انجام دهید، به دنبال جای خاصی برای غذا خوردن می گردید یا فقط می خواهید کاری متفاوت از کارهای استاندارد توریستی انجام دهید، بهترین گزینه این است که افراد محلی پیدا کنید و ازآنها بپرسید. به طور کلی، هر جا که می روید مردم کاملاً رفتار دوستانه ای دارند و خوشحال می‌شوند که شهر خود را به شما نشان دهند و یا به مهمان نیازمند کمک  کنند. به احتمال زیاد آنها برخی از جاهای ارزشمند پنهان شهرشان را می شناسند و دوست دارند آنها را با شما به اشتراک بگذارند.

پکن دیوار چین

 

15. قبل از رفتن به سفر آب و هوا را بررسی کنید
باوجود ساده بودن این موضوع  اهمیت دانستن آب و هوا در زمان آماده شدن برای سفر را نمی توان نادیده گرفت. این مورد بر آنچه می پوشید، آنچه می خورید و فعالیت هایی که می توانید و نمی توانید انجام دهید تأثیر می گذارد. شما نمی خواهید در گرمای 35 درجه با پوشیدن چند لایه لباس گیر کنید یا در زیر باران شدید و برف با لباس نامناسب به پیاده روی و گشت وگذار بروید.

دریاچه بایکال روسیه

 

16. با خودتان سرگرمی بیاورید.
چه در حال سفر هوایی و زمینی باشید و چه مسیر خوش منظره ای را طی کنید ، در حین حمل و نقل زمان زیادی خواهید داشت. اگر اهل تلویزیون یا سینما هستید، لپ‌تاپ، تبلت یا حتی گوشی مملو از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را همراه داشته باشید. اگر علاقمند به مطالعه هستید کتاب مورد علاقه خود را همراه داشته باشید یا کتاب جدیدی را بیاورید. حتی یک بازی ویدیویی، کتاب پازل یا یک سفرنامه برای نوشتن می تواند به شما کمک کند در کمترین زمان به مقصد برسید.

قطار سیبری

 

17. با خانواده و دوستان خود از طریق نرم افزارهای ارتباطی در تماس باشید.
به راحتی می توانید در گردباد سفر غرق شوید و مسیر زندگی خود را در خانه از دست بدهید. هرزگاهی با عزیزان خود در تماس باشد و داستان های شگفت انگیز خود را به اشتراک بگذارید، عکس هایی از جایی که بوده اید و اینکه چگونه اوقات زندگی خود را سپری می کنید صحبت کنید زیرا آنها به شما اهمیت می دهند و از دانستن آنها خوشحال می شوند. برقراری تماس با دوستان و خانواده یک برد-برد است. هم دلتنگی شما را برطرف می کند و هم چشم ودل آنها را روشن می کند.

مسیر ترکینگ کالاو به دریاچه اینله لیک میانمار

 

18. همه چیز را امتحان کنید.
سفر به شما این امکان را می دهد که مرزها را کنار بزنید و به خارج از منطقه امن خود بروید و با این کار با چالش های جدیدی روبرو خواهید شد. بهترین توصیه این است که همه آنها را امتحان کنید و پشیمان نشوید. لزومی ندارد که حتما منطقی باشد یا ایده خوبی به نظر برسد ، مهم این است که حماقت نکنید. زمان رقصیدن با مردم محلی همراه شوید. یاد بگیرید رقص سالسا و چاچاچا و والس چگونه است.غذاهای محلی مثل یک بشقاب حلزون یا کرم و غیره را امتحان کنید با مردم محلی کارائوکه بخوانید. دوچرخه‌سواری آفرود را انجام دهید. هر کاری که معمولاً انجام نمی دهید، آن را انجام دهید. هر چیزی را که سر راهتان قرار می دهد در آغوش بگیرید و وسعت دید و ذهنتان را افزایش دهید مطمین باشید دریچه های معجزه وار بسیاری به روی شما گشوده خواهد شد.

غواصی در آبهای ساحل موآل بوآل فیلیپین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *