وبلاگ رسمی

یاسر اسدی ، گردشگر

به وبلاگ یاسر اسدی خوش آمدید

چگونه ارزان سفر کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سفر کردن شوق زندگی را در شما بیشتر می کند‌ و شما را تشویق می کند تا با افراد جدید آشنا شوید، به شما یاد می دهد که تصورات و خاطرات بیاد ماندنی داشته باشید. و این حق همه است که از این لذت ها برخوردار باشند.

تجربه ها به ما کمک کرده است تا راههای ارزان سفر کردن را بیاموزیم.

 پروازها، هتل ها، ویزاها، حمل و نقل، غذا، ارتباطات  همه این نکات می توانند هزینه ها را کاهش دهند، البته اگر از قبل برنامه ریزی کنید،ما در اینجا ده ها نکته مفید را در مورد نحوه سفر ارزان با شما به اشتراک گذاشته ایم.
۱۳ راه ارزان سفر کردن که همه باید بدانند:

۱.  خارج از فصل های شلوغ سفر کنید.

معمولا هزینه پرواز قسمت بیشتر بودجه سفر را تشکیل میدهد که برای کاهش هزینه در این مورد چندین راه وجود دارد.
معمولاً زمانی که پرواز در فصل اوج سفر انجام نمی‌شود، قیمت بلیط هواپیما یا هتل‌ها بسیار پایین‌تر است.برای هر کشوری واژه high season و low season را سرچ کنید تا در فصل های شلوغ بلیط را خریداری نکنید.

۲.سعی کنید از قبل قیمت های بلیط هواپیما و هتل ها را همیشه بررسی کنید تا پیشنهادات خوب را از دست ندهید

۳.از خطوط هوایی با قیمت پایینتر استفاده کنید
شرکت‌هایی مثل ایر عربیا و ایرایشیا و فلای تودی کرایه‌های بسیار پایین‌تری نسبت به خطوط هوایی معمولی ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است که قیمت بلیط ها دائماً در حال تغییر است، بنابراین در وب سایت شرکت های هواپیمایی مرتب جستجو کنید تا زمانهایی که هزینه های بلیط کاهش می باید را پیدا کنید و  برای سفر برنامه ریزی کنید که بر اساس چه دوره ای بلیط ارزان ترین خواهد بود.
البته حواستان به این نکته باشد که قیمت پایین برخی بلیطها ممکن است به این خاطر باشد که قابلیت پس دادن بلیط ندارند یا پذیرایی در طول پرواز وجود ندارد.
۴. می‌توانید بلیط بدون بار خریداری کنید و فقط با یک کوله یا چمدان کوچک سفر کنید و بار خود را با خود به داخل کابین ببرید‌‌. این کار چندین مزیت دارد. برای دریافت چمدان نیازی به صبر طولانی نیست،خطر گم شدن آن وجود ندارد و نیاز به پرداخت هزینه بار ندارید. حتی حرکت به فرودگاه و مقصد بسیار راحت‌تر و دلپذیرتر خواهد بود.

۵. از حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

وقتی به یک شهر خارجی پرواز می کنید، در نگاه اول راحت تر می توانید سوار تاکسی شوید و با آرامش به هتل بروید.  با این حال، اغلب قطار، اتوبوس یا مترو از فرودگاه تا مرکز شهر وجود دارد. بهتر است از قبل راه های رسیدن از فرودگاه به شهر را مطالعه کنید و با وسایل حمل و نقل عمومی بسیار کمتر از هزینه ای که در تاکسی یا ترانسفر پیشنهادی هتل وجود دارد جابه جا شوید.

حمل نقل عمومی راهی نسبتاً ارزان بوده و همچنین به عنوان یک قاعده، بلیط های یکبار مصرف هزینه بیشتری دارند، بنابراین اگر چند روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، بهتر است از بلیطهای چند روزه خریداری کنید.  همچنین می توان دوچرخه کرایه کرد یا به سادگی پیاده روی کرد.
در بعضی کشورها تاکسی های آنلاین بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. البته در همه کشورها تاکسی های آنلاین یکسان نیستند، بنابراین اپلیکیشنهای حمل و نقل آنلاین هر کشوری را از قبل نصب ‌کنید .
اگر با چند دوست سفر می کنید، اجاره ماشین ممکن است مطلوب تر باشد، در این مورد کرایه ماشین،  هزینه بیمه، سوخت، پارکینگ و عوارض جاده ها را در نظر بگیرید

۶. در سفر از کار داوطلبانه استفاده کنید.

 اگر هدف شما نه تنها صرفه جویی در هزینه ها، بلکه داشتن تجربه های منحصربفرد در سفر است، قطعا باید کار داوطلبانه را در نظر بگیرید. Worldpack یک پلت فرم عالی برای شروع کار داوطلبانه است، با انواع مختلفی از پروژه ها در سراسر جهان که می توانید در ازای اقامت رایگان خوب و غذا، به مهارت های خود کمک کنید. فرصت‌های سفر ممکن است متفاوت باشد – اگر حیوانات و پروژه‌های زیست‌محیطی را دوست دارید، می‌توانید در پروژه مزرعه، دهکده‌های زیست‌محیطی یا پروژه‌های دائمی داوطلب شوید.  همچنین می‌توانید در پروژه تأثیر اجتماعی، داوطلب شدن در انجمنها مربوط به مدرسه یا سازمان‌های غیر دولتی تجربه های خوبی را برای شما خواهند داشت.

۷. سفرهای بین شهری را از قبل برنامه ریزی کنید.
از قبل تحقیق خوبی انجام دهید و با انواع قطارها و اتوبوس های شهری و تاکسی های آنلاین آشنا شوند. در بسیاری از کشورها حمل و نقل منطقه ای و بین المللی وجود دارد و قیمت ها نیز متفاوت خواهد بود .
۸. غذاهای و رستوران‌های محلی را امتحان کنید.

از خوردن غذا در رستوران‌های لوکس و مناطق گردشگری دوری کنید و می‌توانید  رستوران‌های محلی را انتخاب کنید. تمیزی رستوران، زیاد بودن تعداد مشتری‌ها و پرس‌وجو از افراد محلی، خیال شما را از خوب‌بودن کیفیت غذا راحت می‌کند.  گاهی اوقات هم اگر به مدت چندین روز در جای ثابتی اقامت دارید و امکانات آشپزی دارد، می‌توانید خودتان آشپزی کنید و هزینه سفر را به مقدار زیاد کاهش دهید.

۹.هنگام گرفتن غذا از قانون 1-2 استفاده کنید.

این یعنی دو وعده غذایی مقرون به صرفه در یک شام “سخاوتمندانه”.  این قانون به شما کمک می کند تا مقدار مشخصی را پس انداز کنید تا از شاهکارهای غذاهای محلی دست نکشید.

همچنین بسیار ایده ی خوبی است که تخمین های مشتریان در مورد مراکز غذایی مانند تخمین های گوگل یا تریپ ادوایزر را بیابید . این کار دو مزیت دارد اول اینکه میتوانید بر اساس آن هزینه غذا در طول سفر خود را کنار بگذارید و دوم اینکه  به شما کمک می کند غذای خوب را با قیمتی قابل قبول پیدا کنید.

۱۰.بلیط های خود را از قبل خریداری کنید.

اطلاعاتی در مورد مناظر، موزه ها، پارک ها، جاذبه ها یا مکان های دیگری که می خواهید ببینید، بیابید و در صورت امکان از قبل بلیط آنلاین بخرید. این نه تنها یک راه ارزان برای سفر است، بلکه به شما کمک می کند تا روز خود را برنامه ریزی کنید و از طرفی اگر آن را در محل خریداری کنید در بیشتر اوقات با صفهای طولانی مواجهه می شوید.

۱۱. به دنبال تخفیف های دانشجویی و سایر مزایا باشید.

بسیاری از موزه ها به دانش آموزان و افراد زیر ۲۶ سال تخفیف می دهند، بنابراین اگر در مورد شما صدق می کند، مدرک یا پاسپورتی داشته باشید که این وضعیت را تایید می کند. برخی از موزه ها نیز روزهای رایگان را برای پذیرایی از بازدیدکنندگان در نظر می گیرند. از قبل اطلاعاتی در مورد آن بیابید و در صورت امکان در چنین روزی بازدید خود را انجام دهید.

۱۲. اگر قصد خرید دارید، از Tax-Free استفاده کنید
معاف از مالیات به معنای بازپرداخت ارزش افزوده به کالاهای خریداری شده در یک کشور خارجی است و به این معنی است که هنگام معامله، می توانید رسیدها را ذخیره کنید، یک فرم خاص را پر کنید و درصد مشخصی از مبلغ پرداخت شده را در هنگام بازگشت در فرودگاه پس بگیرید.  بررسی کنید که آیا گزینه معاف از مالیات در کشوری که قصد دارید اعمال می شود یا خیر.
بعضی کشورها هم مثل ژاپن اگر پاسپورت خود را به هنگام خرید همراه داشته باشید می‌توانید در محل خرید هزینه taxfree را محاسبه کرده و دیگر نیازی به پر کردن فرم و بازگشت وجه از فرودگاه ندارید.

۱۳.تجربیات مسافران را در سفرنامه ها و پیجهای مربوط به سفر بخوانید.
بسیار خوب است در مورد تجربیات دیگران بیاموزید و از راهکارها و برنامه سفر آنها ایده بگیرید و در سفر خود بکار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *